mina foton – ett urval

FURORNA…

Ett av flera trollträd hemmavid…

ALLA VIRKADE DJUR 026

Kommentarer till: "FURORNA…" (9)

  1. Det var en häftig en.

  2. Naturligt konstverk. Undrar vad som hände när den växte?

    • Det undrar jag också. Jag har inte haft tid att kolla upp det. Det kan ju vara många orsakar – men det ser ut som om kullen runt om har höjts. Jag tror att det skedde när de gjorde cykelvägen/rullstolsvägen ner till havet – de skyfflade undan gjord då, antar jag.

      • Aha, du menar att knölen kom farm då?

      • Nej, tvärtom – man täckte en del av stammen, tror jag – titta till höger, en ganska grov gren som kommer nerifrån…

      • Det var nog ”skyfflade undan jord” som fick mig att tro att tro tvärtom. Konstigt med knölen ändå.

      • Jag tror att knölen kom av att stammen inte fick växa som den ville – trädet blev stört. En bit bakom mig och nedanför den här ‘kullen’ går en slingrande cykel/rullstolsväg. T.v. om den är det djupa sanddyner. Vi är nära havet. Jag ska fota mer när jag är där nästa gång…

  3. Otrooligt!

    /Skvitt

Kommentera

Etikettmoln

