mina foton – ett urval

ME & MY BIKE…

Jag cyklar varje dag, här hade jag cyklat ner till havet…

MIN GULA NALLE 004

Kommentarer till: "ME & MY BIKE…" (7)

  1. Vilken härlig bild! 🙂

  2. Ja, det är en härlig bild. Skapar tankar och frågor. Var är cyklisten? Är det den som tagit bilden eller varför har den lämnat cykeln? Dukat upp en picknick bakom kullen kanske?

    /Skvitt

    • Detta är ännu en dyn och jag tar alltid med mig cykeln upp när jag ska till havet. Jag har ett album på fb som heter ‘Jag cyklar hit och jag cyklar dit’ – en liten protest mot bilsamhället, att bilen alltid är i fokus…

      https://www.facebook.com/irene.walton.9/media_set?set=a.10204897589469875.1073741862.1544191479&type=3

      • Jag har aldrig ägt en bil och aldrig tagit körkort. Det går så bra ändå.

        En bil kostar så mycket så när den väl behövs tar jag taxi, vilket i det långa loppet alltså är mycket billigare. Och problemfritt, inga reparationer, inga parkeringsbekymmer, inga fasta utgifter och alltid en bil som funkar. Och däremellan åker jag kollektivt. Det tar lite längre tid, men hur mycket extra tid skulle jag behöva jobba för att betala alla bilkostnader och behålla min ekonomiska standard i övrigt intakt?

        Jag anser att jag bara har tjänat på min transportmodell och numera har jag pensionärskort på lokaltrafiken och betalar inte ett öre om jag åker under lågtrafiktiderna.

        /Skvitt

      • Eller hur… jag bor på landet, det går en buss i timmen. Jag cyklar och handlar en g/v (2 mil tor) om det inte är för dåligt väder. storm eller så. Då åker jag med en väninna. Ska jag iväg på nåt speciellt åker jag buss eller liftar, alla vet vem jag är…

      • Storslaget och miljövänligt.

        /Skvitt

Kommentera

Etikettmoln

