mina foton – ett urval

Sex foton…

Igår tog jag som vanligt en promenad på tomten för att inspektera, plocka maskrosor och bara njuta av alla blommor som skjuter upp och slår ut. Jag kom upp till skogshörnan  och höll nästan på att trampa på denna snok som var helt absorberad av att försöka svälja en av de gamla paddorna… jäklar! – jag rusade fort in efter kameran och lyckligtvis låg de båda kvar. Snoken blev mycket irriterad av mitt klivande för att slippa den värsta solen – jag såg nästan ingenting i sökaren – han fräste åt mig och paddan hoppade ut, men fångades snabbt igen… så höll det på ett tag och sen ringlade han snabbt iväg…

SNOK & PADDA 001

SNOK & PADDA 002

 

SNOK & PADDA 004

 

SNOK & PADDA 005

SNOK & PADDA 006

SNOK & PADDA 007

 

 

 

 

 

 

 

Kommentarer till: "DÖDEN HAR INGEN LAG…" (13)

  1. Vilka bilder du lyckats fånga. Det är helt otroligt egentligen att de kan gapa så stort att de får i sig så stora djur i förhållande till sin egna storlek. Jag kan inte låta bli att tycka lite synd om paddan ändå.

    • Jag hoppas att det inte var min enda padda… tyvärr har jag nu bara en liten skitkamera med mycket liten zoom. Snoken var ju också arg för att jag kom och störde så jag kunde inte gå närmare, då hade han stuckit med en gång…

      • Det får vi hoppas, att det finns fler paddor kvar. Ilskna ormar är inte trevligt även om det är en snok. Trist det där med kameran.

  2. Åh vilket skådespel! Inte ofta man ser sådant! Läckra bilder!

  3. Wow. Vilken tajming. Ja, de är inte direkt vegetarianer och leva måste man ju.

  4. Häftiga bilder! Tycker nog lite synd om paddan också, men den enes bröd den andres död. Eller hur det nu heter. Fina bilder!:)

Kommentera

Etikettmoln

