mina foton – ett urval

FOTO till mannadikten
regnar det manna från himmelen?
nej nej nej
det regnar fattigdom och människor i nöd

regnar det manna från himmelen?
nej nej nej
det regnar munnar utan bröd

regnar det manna från himmelen?
nej nej nej
det regnar girighet och svält

regnar det manna från himmelen?
nej nej nej
det regnar lyxkonsumtion i överflöd

regnar det manna från himmelen?
nej nej nej
det regnar medieanpassad hungersnöd

regnar det manna från himmelen?
nej nej nej
det regnar banaliteter och meningslös död

 

 

Kommentarer till: "REGNAR DET MANNA?" (6)

  1. Vilken bild, Iréne! Och dikten är stark och otäck.

    • Tack! Och dikten… hur vacker än världen kan vara, så är det ju fruktansvärt att världen samtidigt kan vara så våldsam, cynisk, ytlig och orättvis…
      Vad gäller bilden, så låg det här ‘djuret’ bredvid cykelbanan genom skogen, här hemmavid. Det är svårt att se vad det har varit för fågel, tycker jag…

      • Så är det. Det är därför man behöver skönheten. Jag har aldrig sett en fågel aväten på det där sättet. Jag har en bild på ett rådjursskelett som ett lo har ätit precis så, allt kött och helt skelett.

  2. För länge sedan var det stor debatt kring en konstutställning, där fanns bl.a. en blender med små guldfiskar i – besökarna kunde trycka på knappen, om de ville… det var en period med många utställningar med ‘levande’ djur, och konstnärerna blev naturligtvis mycket omtalade och berömda…
    Jag har precis som du foton på diverse skelett i skogen, överkörda grodor och andra stackare…
    Jag ska kolla om jag kan skicka fotot till en ornotologisk förening, det vore kul att få veta…

  3. På bilden. Är det än naken kyckling som latar sig? Fan vad genomskinlig. 😉

  4. Det är/var en fasan… jag fick svar på den här sidan:

    http://www.fageln.se/forum/vilken-fagel/5947.aspx

Kommentera

Etikettmoln

