mina foton – ett urval

BARA RAPS…

Jag fick i uppdrag av en väninna att fotografera rapsfältet hemmavid varje dag eftersom rapsen ännu inte blommat när hon var här – och det har jag gjort…

Nu börjar den blomma…

RAPSFÄLT 1 006 (2)

Det lilla kapellet syns vid horisonten…

RAPSFÄLT 1 002

Taget genom lågaöppningen inifrån gården…

RAPSFÄLT HIMMAVID 001

Tung våt dimma…

RAPSFÄLT 3 002

Rapsen börjar bli gulare…

RAPSFÄLT 3 001

Taget inifrån en grannes trädgård…

RAPSFÄLT & MASKROSOR 007

Här står jag på verandan och tänker att det blir nog många vinteräpplen i år…

BARA BLOMMOR 024

Jag kommer hemcyklandes från Åhus…

RAPS IGEN 001

Det här fotot är taget från andra hållet den 22a maj…

RAPS FRÅN ANDRA HÅLLET 002

Idag (den 23 maj) kröp jag ner mellan det gula…

RAPSEN UNDERIFRÅN 2 001

Min väninna skrev att nu ville hon också ha en bild ovan ifrån…

MERA RAPS & BLÅ STOLAR 005

Jag tog mormors gamla stege och gick ut på fältet…

MERA RAPS & BLÅ STOLAR 008

Idag söndag har det regnat hela dagen. Jag gick ut lite efter åtta och tog snabbt en bild…

RAPS I REGN 002

Idag blev det ett snabbt foto…

RAPS & SYREN 003

Jag fortsätter med mitt uppdrag…

RAPS & UTERUM 2 010

I brist på Barbie I

RAPS & NEGERDOCKA 003

I brist på Barbie II

RAPS & NEGERDOCKA 002

Kommentarer till: "BARA RAPS…" (13)

  1. kristina karjel sa:

    Att se de stora fälten i föränderlighet,är en spännande följetong!

    • Och det är roligt att fundera ut nya vinklar… bra avbrott från det ‘tunga’ arbetet hemma…

  2. Fantastisk när rapsen blommar. Det blev en så vackert stämning.

    • Min kusin ringde precis. Hon kom ner till Skåne idag och kommer antagligen hit i morgon. Hon har bott i det här huset och längtar så efter att se rapsen…

  3. Hänförande! Som en romantisk film från landet. Nu är det bara korna som fattas!

    • Jag får leta reda på några… biffkorna är f.n. på annan plats, men det var mycket mjölkkor när jag var barn…

  4. Jag lägger in nya foton då & då…

  5. Wolfgang Brandes sa:

    Eine herrliche Fotostrecke! Man möchte gleich dazwischen sein! Und demnächst der Flieder als Augenschmaus und Seelentröster? Eine schöne Kunst ist die Fotografie!

    • Danke schön, mein lieber Wofgang! Höffentlich kann ich auch vom Flieder eine herrliche Fotostrecke machen…

  6. Replicant Core sa:

    Raps är något vi saknar i Närke. Däremot så har vi Hjalmar-revyerna, http://sv.wikipedia.org/wiki/Hjalmar-revyerna.
    Vore häftigt att få knalla ut i ett rapsfält.

    • Det doftar underbart!
      Nu hoppas jag bara att jag hinner få mitt memory kort till kameran innan han plöjer ner den utblommade rapsen…

Kommentera

Etikettmoln

