mina foton – ett urval

Några foton från förra sommaren – snart ser det ut så här… och jag går där igen med lien….

lupiner 005

syrener 007

liljekonvalj 006

pukvete & prästkragar 015

lupiner 018

förgätmigej 09  001

prästkragar 020

mer lupiner 018

tomten 2011  002

Kommentarer till: "FOTON FRÅN VÅR VILDA TOMT & TRÄDGÅRD…" (13)

  1. Vilken fin oas du har skapat. Vackert gård, vackra bilder. 🙂

    • Tack Antonia!
      Det är det bästa jag vet… att ta hand om den vilda tomten. Att få se hur de olika blommorna sprider sig, många tack vare myrorna.
      Det är hårt arbete ibland, bra motion och ibland också ren terapi om jag mår lite dåligt någon dag… 🙂

  2. Påminner om vår tomt på torpet men den är nog ännu vildare på sina ställen, haha! Vackert med växterna som fått självså och sprida sig. Vad är det tillsammans med prästkragarna? Klöver? Förgätmigej fuskade jag med i här i stan och satte plantor i en ampel, de är så älskliga. Lupiner hade jag länge drömt om och så fanns de där när vi köpte torpet, snart dags för dem, tiden går fort. Och lijekonvaljer….. så vackert och så väldoftande. Förstår att du njuter. Har vattenkannorna fått en egen grotta?

    • Det är Pukvete som växer med prästkragarna. Jag har jobbat på tomten nu lite varje dag inför regnet. Jag blev klar med det jag ville, nu kan jag ta lite då och då. Lupinerna blev glada av regnet…
      Vattenkannorna har stigit i graderna och blivit en installation… tyvärr läcker de och måste repareras…

      • Pukvete, det måste jag googla på. Skönt att få undan, jag har gjort en del här i stan, igår ansade jag vinet i värmen. I morgon landet och där finns att göra! Men det kommer kanske regn just då så i så fall får jag börja med att vila. Hur reparerar du kannorna?

      • Ska ta kontakt med en kunnig person… jag har tre i plast, så det är inte akut.
        Pukvete är en intressant växt, hatad av bönderna…
        Jag skulle önska att jag inte behövde göra något annat än att vara ute och fixa, men…

  3. Har nu googlat och finner att den är sällsynt numera från att ha varit ett åkerogräs. Lustigt hur det kan bli, men även blåklinten var ju ett ogräs förr. Har ni gott om pukvete?

Kommentera

Etikettmoln

