mina foton – ett urval

CYKLA MERA !

Igår tittade jag på ‘Borgen’ på ettan och där hände något som gjorde mig mycket glad… några personer cyklade !

Jag cyklar själv, har ingen bil – och jag har länge tänkt att det miljövänliga cyklandet saknas i filmer och TV-serier. Där gäller det oftast att glida fram i coola bilar. Eller köra hårt…

Igår cyklade jag till Åhus genom skogen, en härlig naturupplevelse och bra motion – sammanlagt två mil. Jag önskar att fler skulle cykla, alla vet ju att det är för mycket stillasittande.

autoporträttare 004

Kommentarer till: "CYKLA MERA !" (5)

  1. Jag gillar att cykla. Men har ingen balans. Måste hålla styret med bägge händerna annars styr cykeln och inte jag. Vet inte varför. Så jag kan inte signalera vilket håll jag ska. Livsfarligt.
    Så jag cyklar bara på landsbygden på vägar där sånt kan undvikas.

    • Så tråkigt… Kan du inte kolla upp det där med balansen? Eftersom du älskar att cykla, menar jag. 🙂

      • Jag hat toppen balans när jag är på mina två fötter. Men på cykel blir det en annan femma.
        Nu går jag överallt i Stockholm istället. 🙂

  2. Jag cyklar, har inget körkort. På cykeln kommer jag lättare iväg på fototurer, att gå sliter mer på kroppen. Jag känner mig fri och lycklig när jag cyklar.

    • Precis som jag!
      Jag har tre cykelkorgar och kan storhandla när jag cyklar till Åhus… jag har inte heller körkort. Jag trodde att kollektivtrafiken skulle byggas ut, men det är fler och fler som kör bil…

Kommentera

Etikettmoln

