mina foton – ett urval

BARA UTE…

Nu har jag varit ute i flera dagar och arbetat på tomten. Även förberett inför allt som ska sås och planteras om, klippt ner alla pelargoner, tagit nya sticklingar och framför allt räfsat…

Det är underbart att kunna vara ute så mycket! Fåglarna flyger över huvudet på mig och kvittrar, rådjuren tittar in då och då, magra är de… en stor citronfjäril flög förbi… ekorrarna hoppar från träden ner på taken…

Det är vår!

RÄFSA IGEN 003

Kommentarer till: "BARA UTE…" (10)

  1. En härligt tid för många. Jag får ta stora promenader istället. 🙂

    • Och fotografera… 🙂

      • Och framförallt det. Det är just foton som drar ut mig.

      • Jag har inte kollat än idag vad du publicerat, gör det senare… har mycket jobb inomhus nu. Blancherade två stora kastruller med broccoli som ska frysas in… och lite annat… 🙂

      • Igår var det en minimarknad här på torget. Köpte sårade kål …så gott det var och är. Hälsosamt också. Ska köpa mer nästa lördag.
        Man kan göra själv också och gå på kurs. Syrat.se
        Mina foton är på bloggen året om. De behöver ingen skötsel trivs ändå. Och ständigt redo för att bli sedda. 🙂

  2. Replicant Core sa:

    Gillar skuggan!

  3. Replicant Core sa:

    🙂

  4. Oj, vad du har jobbat! Och sen presenterar din skugga allt för oss. Jag tror att jag ska gå ut och tampas med kantnepetan i rosenrabatten.

Kommentera

Etikettmoln

