mina foton – ett urval

Nu är det rivet – Ingeborgs hus ! En epok går i graven…

Ingeborg var en god vän till min mormor. Hon hade verkligen gröna fingrar, hennes köksträdgård var fantastisk liksom hennes stora trädgård, full med gamla fina perenner.

Jag har följt den långsamma rivningen, tagit lite foton då & då när jag cyklat förbi. Här kan du se mer :

https://irenewaltonfoto.wordpress.com/2012/11/25/ingeborgs-hus-2/

.GARAGET & INGEBORGS HUS 012

GARAGET & INGEBORGS HUS 015

GARAGET & INGEBORGS HUS 016

GARAGET & INGEBORGS HUS 017

GARAGET & INGEBORGS HUS 020

GARAGET & INGEBORGS HUS 018

GARAGET & INGEBORGS HUS 025

GARAGET & INGEBORGS HUS 030

GARAGET & INGEBORGS HUS 031

GARAGET & INGEBORGS HUS 029

Kommentarer till: "NU ÄR DET RIVET…" (8)

  1. Ens hjärta blöder. Så mycket av det gamla försvinner. Det är synd.
    Ska de bygga där nu en modernt designerhus eller rev man det för att folk inte ska göra illa sig.

  2. Sorgligt. Men det kan ju bli bra också. Har någon tagit rätt på perennerna? Det verkar som om det fanns en del glas och porslin kvar i skåpen? Järnspisen får mig att minnas den spis som fanns i en dunge i byn dit vi kom som barn, vid huset vi hyrde övervåningen av. Den spisen var vår lekspis, vi fick elda i den och koka ”mat”. Har du varit där och fyndat grejer?

  3. Jag ska fråga ägaren när han kommer hem igen – skulle gärna vilja ha lite minnen… funderar på om jag kan använda spisen utomhus…

  4. Precis så!

  5. Åh, en sådan barntallrik hade jag… Hoppas att ni kan ta tillvara något av det både inne och ute då ägaren inte verkar vilja ta hand om det..

Kommentera

Etikettmoln

