mina foton – ett urval

En gång när jag var i Gent (i Belgien) för att gå på några utställningar sov jag i ett hotellrum med den här fina utsikten… i och för sig inget ovanligt eller nytt för mig. I Amsterdam arbetade jag på ett ställe för grova narkomaner som låg på de Walletjes (Red Light District) och jag bodde längre ner på en annan kanal. Där fanns det mängder av den här typen av skyltar.

Jag gillar de här gamla neonskyltarna som nu försvinner en efter en och ersätts med reklamskyltar för stora varumärken…

DIV. FOTON fr. SVARTA MAPPAR 029

Kommentarer till: "A ROOM WITH A VIEW…" (21)

  1. Hahaha…så typiskt Belgien.

  2. Min dotter bodde också i såna kvarter – i Barcelona.

    • Det är mysigt…
      Var du och hälsade på henne?

      • Ja, jag var där en decembervecka, det var ljuvligt väder och promenaderna kändes i fötterna.

      • Jag var där för länge sedan på genomresa från Portugal och hem till Amsterdam. Staden på sommaren stank av bensin, jag kom från små fiskebyar i Portugal och tyckte det var jobbigt…
        Jag får åka dit en tidig vår i stället… och när jag vet att där inte är så mycket turister, sånt är jag dålig på…

      • Jag har nästan alltid besökt storstäder på våren, då är det skönt att vandra omkring utan att storkna av värmen.

      • Precis. Då hade jag ‘bott’ i Portugal i tre, fyra månader och var på väg hem…

      • Då fanns det ju inget att välja på förstås. Glömde, det har blivit en del höstresor med jobbet också och det är också en bra årstid, men det är ofta blåsigt och snålkallt neråt Europa så man får komma ihåg att klä sig ordentligt.

      • Fördelen med att bo i Amsterdam var att det var lätt att ta små turer till andra intressanta städer…
        Jag har också i omgångar rest runt i flera månader ibl.a. den grekiska övärlden.
        Nu är jag allra helst här… vid havet… skogen… sen får vi se…

      • Jag har inte gjort några andra långresor än en till Indien för ca tio år sedan. Den gav förstås mersmak men de senaste sex åren har jag varit för sjuk för att resa. Börjar längta ut och iväg.

      • Ja, utmattad, värkplågad m.m. Nu har jag till slut beviljats
        sjukersättning och det säger ju en del om hur jag mår, det är inte det lättaste att få det.

      • Jag följer ju med och vet…
        Vad gör du för att må bättre ?

      • Jag gör sånt som är roligt: fotar, träffar barnbarnen, är ute om det är möjligt och sen går jag hos en sjukgymnast men det ger mig oftast mer plågor.

      • Jag har en kinesisk olja (mycket starkare än Tiger balsam) som jag använder när jag överansträngt mig och räfsat i flera dagar utan att ta paus… den hjälper. Kanske bra även för dig?
        Den heter ‘ Siang pure oil ‘.

      • Tack för tipset, den ska jag prova!

      • Finns det nån kinesaffär där du bor? Jag har köpt den på Möllevången i Malmö.

      • Det ska nog finnas, ska kolla.

      • Det finns också en kin. salva som ligger mellan de två i styrka ‘Eagle Active’ – också mycket bra.

      • Tack, ska kolla!

Kommentera

Etikettmoln

