mina foton – ett urval

Ytterligare ett foto från Åhus… Nu när jag dokumenterar med kameran så blir det roligare att gå samma vägar… eller olika vägar om det inte blir för långt.

Snart är cykelvägen genom skogen farbar, nu är det en enda gegga… Då kommer jag att cykla lite kors och tvärs och kanske hitta för mig helt okända sidor av Åhus…

 ÅHUS 27 februari 2013 005

Kommentarer till: "OMSORGSFULLHET…." (9)

  1. Vilken läcker bild! Färger, former… vet du vad det är som är spaljerat?

    • Nej… ska fråga när jag får möjlighet.
      Det var svårt att fotografera, det är en mycket smal gammal gata med parkerade bilar – och de fick inte vara med på fotot…

      • I sådan tillfällen är ju bra att ha vidvinkel objektiv på kameran. Då får man in bilden även i en smal gränd. 🙂

      • Nu har jag bara en pytteliten kamera.
        Jag har en oerhört fin systemkamera med många objektiv…
        Med den här lilla skitkameran är det en utmaning att fixa det ändå…
        Och jag gillar utmaningar… 🙂

      • Jag känner igen det där. Stadsfotografering över huvud taget är svårt, det finns så mycket fult som stör. Skyltar och stolpar inte minst.

  2. Gillar den naturliga ornamentet runt fönstren. Häftig. Och bra bild om den.
    Min fotografering tog också fart när jag insåg att jag måste röra på mig. Och för att slå ihjäl tristessen blev kameran räddningen.

    • I stället för att skaffa hund…

      • Precis. Hund kräver mer än jag kan och är villigt att ge. (den stora egoisten som inte heller skaffade barn ) dessutom är jag nog mer en kattmänniska, och de gillar inte gå i koppel, och inte på långpromenad i stadsmiljön. En kamera kräver inget. Och ändå får den hänga med varje gång. 🙂

      • Jag har också valt bort barn…
        Har vuxit upp med hundar som jag älskar, och haft många katter.
        Lyckligtvis bor jag på landet med många tama och vilda djur omkring mig, så då är det OK att inte ha några husdjur.
        Kanske så småningom höns, kanske en gris… 🙂

Kommentera

Etikettmoln

