mina foton – ett urval

JAG LÄNGTAR…

En av mina stora favoritsysselsättningar är att arbeta ute på vår stora vilda tomt…

Lie, räfsa & skottkärra… mina artefakter, mina redskap…

Jag kan arbeta dagar i sträck  ( det är även nödvändigt ! )  – med sköna pauser. Jag har också lärt mig att stanna upp lite en gång i timmen för att undvika ‘muskelproblem’.

Fåglarna kvittrar omkring mig, fjärilar, humlor & andra vackra insekter snurrar runt mig… och jag tänker pollen… pollinering… de nödvändiga blommorna sprider sig för varje år. Tyvärr också det höga gräset…

Det är alltid svårt när det regnar mycket och jag inte kan vara ute och arbeta. Gräset växer snabbt upp, jag gör gångar och arbetar av beting efter beting – varje år är det en utmaning…

Och när solen skiner och alla dessa vackra vilda blommor blommar – då är det paradiset!

.

ÄNNU-MERA-GRÄS-001

Kommentarer till: "JAG LÄNGTAR…" (2)

  1. Gamla goa tider när trädgårdsskötsel var något tyst och rofyllt. en utdöende syssla när allt ska gå snabbt. och med högt ljudnivå på köpet.

    • Jag går så lite som möjligt med maskinen, men andra gör det mer eller mindre ofta, tyvärr…
      Till de vanliga gräsmattorna försöker jag gå med den ‘manuella’ – bra motion…

Kommentera

Etikettmoln

