mina foton – ett urval

VINTER I SKÅNE

Riktiga vintrar i Skåne…

De här fotona är från förra vintern, men så här börjar det se ut nu…

Jag ska arbeta klart & förbereda mötena i morgon – sen ska jag spänna på mig skidorna och susa genom skogen ner till havet… Vet inte hur länge snön ligger kvar…

På andra sidan ån 003

FEBRUARI 2012-5 001

FEBRUARI 2012-4 013

andra sidan igen 024

FEBRUARI 2012-3 004

Kommentarer till: "VINTER I SKÅNE" (6)

  1. Båten är som en målning.
    Ja, vinter är sig likt egentligen. 🙂

    • Jag gillar också minisnögubben, av okänd konstnär…
      längs med promenadvägen (fast jag hade skidor på mig), den var kanske 15 cm hög…
      😀

  2. Fina vinterfoton. Här gillar jag förstås isbilden lite extra, den är häftigt vacker!

    • Naturens egna skapelser…
      Jag hade skidorna på mig när jag fotograferade & det var halt…

      • Den typen av isbildningar har jag länge velat fota. Idag var jag på en lång promenad när jag hade varit hos sjukgymnasten. Tog mig till en liten skog i det område där vi bodde för länge sen, när barnen var små. Oj, så hal promenaden var! Men så skönt det var i skogen, solen sken och i skogsbrynet i söderläge var marken alldeles bar. Sen blev det två bussar hem och nu är jag alldeles slut.

  3. Blev det inga fotomotiv? I alla fall en skön promenad, och nu får du vila…
    Jag har en väninna på andra sidan ån som brukar säga att ‘nu måste du fotografera där och där’ – om jag inte har varit över på den sidan på ett tag…

Kommentera

Etikettmoln

