mina foton – ett urval

Jag brukar ha installationer på vår stora tomt, här är ett exempel… jag har broderat orden och meningarna på bl.a. sopsäckar…

dagboksanteckningar i det gröna 013

dagboksanteckningar i det gröna 006x

dagboksanteckningar i det gröna 011

dagboksanteckningar i det gröna 004x

dagboksanteckningar i det gröna 011x

dagboksanteckningar i det gröna 003

dagboksanteckningar i det gröna 010

dagboksanteckningar i det gröna 020

dagboksanteckningar i det gröna 005x

dagboksanteckningar i det gröna 002y

dagboksanteckningar i det gröna 005

dagboksanteckningar i det gröna 009y

dagboksanteckningar i det gröna 011z

dagboksanteckningar i det gröna 013

dagboksanteckningar i det gröna 014

dagboksanteckningar i det gröna 005y

dagboksanteckningar i det gröna 004z

dagboksanteckningar i det gröna 013

dagboksanteckningar i det gröna 004

dagboksanteckningar i det gröna 007x

dagboksanteckningar i det gröna 012x

Kommentarer till: "DAGBOKSANTECKNINGAR I DET GRÖNA 1" (30)

  1. Underbar installation! Vilket jobb du har lagt ner på broderierna. Hur blev de sedan, vittrade pappret bort?

    • De hängde och låg kvar långt in på hösten. Vi hade nästan aldrig regn, däremot mycket blåst…

      De blev ‘förgängliga ord’ eller ‘orden som försvann’ – ska fotografera dem…

      Jag kunde ju brodera överallt… min sjuka mamma bodde här med mig, det blev mycket sjukhusbesök & rehab, jag kunde ta dem med mig…

      Jag har alltid något med mig som jag kan jobba på…

      • Lever din mamma? Det är som när jag alltid passade på att fota på väg från eller till mamma eller pappa när de låg på sjukhus. Det var ett sätt att orka med det tuffa.

      • Ja, hon lever. Hon fick bältros i huvudet och ansiktet och fick inte virusmedicin i tid. Hon har fruktansvärda neuropatiska smärtor…
        Då vet du hur det är…

      • Ja, då vet jag. Ibland undrar jag om det är nåt sånt jag har, den svåra värken i bakhuvudet och ena sidan av ansiktet.

      • Har du inte kontaktat läkare?

      • Om jag har! Men det är så segt. En undersökning och sen får man tigga till sig nästa. Det är inte så att läkaren säger: ”Om vi skulle ta och titta på det här..”, utan det är jag som måste initiera det. Sen juli förra sommaren har jag värken och den är outhärdlig, har sänkt min livskvalitet totalt.

      • Hade du utslag innan? Googla på herpes zoster / bältros, rätt bra info på 1177′ s sida om bältros…
        Det finns ju också något som heter
        http://facial-neuralgia.org/Finland/esitesv.html

      • Jag hade något slags utslag i hårbotten. Jag har tidigare på en jourtid på en vc fått höra att jag nog hade trigeminusneuralgi. Nu har jag försökt få komma till en neurolog. En gång kom remissen tillbaka. Nu trodde jag att läkaren hade skickat en ny remiss efter en magnetkameraundersökning, men det fanns ingen sån remiss när jag kollade. Nu ska den vara skickad men alltså flera månader försenad. Det är som om man inte kan se att det finns en desperat människa bakom, utan enbart något teoretiskt fall.

      • Det är för djävligt! Jag känner igen det. Finns det en smärtklinik i närheten av var du bor?
        Ring till neurol. avd. och be att få prata med en sköterska, de brukar lyssna. Ring igen… osv… Se till att få förtur…

      • Jag har ringt till neurologkliniken. De är överbelastade. Smärtkliniken tar bara färdigutredda patienter. Nu ska jag gå till en öronläkare som känner till en naprapat för att kolla öron och för att se om det är nåt som kan manipuleras. Sen är det också så att när man hamnat i läget med utmattning, djävulska smärtor m.m. så orkar man inte ta tag i saker varje dag. Bara ibland.

      • Jag vet.. men ring ändå och ‘tjata’…
        Men låt inte naprapaten vrida på din nacke eller nåt sånt…

      • Jag tycker att det känns lite nervöst. Men läkaren berättade om en kvinna som hade liknande symptom som hade blivit av med sina smärtor och sin yrsel. Hoppfullt.

      • Gör det ! Smärtorna kan bli värre om de inte åtgärdas! Var inte nervös!
        Vi kan fortsätta chatta om det men kanske inte här… jag har ju varit med om sånt här med min mamma sedan hösten 2009…

      • Är du facebook?

      • Nej, jag låter bli den stressen. Du kan mejla mig om du vill.

      • Du kan maila mig om du behöver…

      • Lever dina föräldrar?

      • Pappa dog för två, nej nästan tre år sedan, dagen efter sin födelsedag, på midsommarafton. Midsommar var hans fest. Mamma gick in i en förvirring när han dog och bor på äldreboende. Hon har Lewikropps-demens och blev plötsligt rullstolsbunden, benen stelnade så de står rakt ut.

      • Oj. Då vet vi hur det känns…

  2. Det är mycket sorgliga berättelser.
    Märkligt nog lyssnade jag just en radioprogram som handlade om hur dåligt svensk sjukvård det blev. Här är länken till den. Det är det första delen som handlar om sjukvården.

    Gillade din konst. Och tanken med broderi på papper. Intressanta budskap. 🙂

    • Länken syns inte i texten men klicka på ordet sjukvården på avslutet av första passagen.

    • Tack Antonia!
      Och roligt hade jag med alla förberedelser…
      Jag har länge velat arbeta med ord på något sätt, skriver dikter ibland…
      Får se vad som kommer efter detta…

      Har du sett min diktblogg?

  3. Jag gillar det mesta. Men har svårt för dikter. Ändå kan jag ibland skriva en själv.Inte speciellt bra ( skrev en senast i min fofoblogg) Jag har försökt komma fram till vad som är orsaken till det, men har ingen förklaring.
    Jag gillade ju poesi upp till jag var 18.
    Men någonstans där så ffick jag obehagliga känslor av att läsa lyrik. Och det består idag.
    (Kanske var jag en poet förr och blev halshuggen och det gav en trauma som sitter än). Jag vet inte men jag har svårt för just dikter.

Kommentera

Etikettmoln

